Atunci cand vine vorba de Facebook, marea majoritate din noi ne-am cam saturat sa vedem reclame peste reclame care arata la fel si nu contribuie cu absolut nimic in viata noastra (personala sau job).
Aceiasi situatie poate fi vazuta si din prisma advertiserului ce face zeci de reclame si observa cum angagementul nu creste absolut deloc, vanzarile nici atat iar in cele din urma sesiseaza ca nu a rezolvat mare lucru. Mai mult decat atat acum are si ceva zeci de lei in minus.
Advertisingul nu este o stiinta exacta. Este necesar sa efectuezi multe teste, sa epuizezi bugete in asa fel incat sa observi ce functioneaza si ce nu. Cam asa functioneaza, nu exista scurtaturi!
Dan Mutu – CEO ADcelerum
Marea majoritate a celor care au o pagina de Facebook se astepta ca prima lor reclama sa fie una de succes, sa le aduca sute de rezultate pozitive din prima zi. Astfel ajung sa apeleze ori la firme care nu sunt de incredere si mai ales nu sunt directe/transparente si/sau recurg la „cumpararea de likes” de prin India sau China.
Tactici ce nu poti sa le condamni neaparat, fiecare are dreptul sa faca ce vrea cu afacerea lui. Insa aceste aspecte nu sunt recomandate.
Ok, aia nu merge, nici cealalta, ce este de facut pana la urma?
Solutia este sa intri frumos in Ads Manager si sa incepi sa-ti configurezi singurel o reclama, asta in cazul in care nu vrei sa ne angajezi pe noi. 😄
No bun, esti acolo la ecranul de configurare, insa cum sa faci prima reclama?
Aici intervin eu si am sa-ti dau cateva idei de promovare pe Facebook ce sunt de impact si iti pot ajuta brandului sa creasca frumos.
Cateva notite de inceput:
- nu te axa doar pe conversii, incearca sa ai si cateva targeturi alternative
- incearca mereu sa aduci ceva benefic pentru comunitate
- fa o invitatie, nu da un ordin
- te poti inspira de la competitia din tara sau exterior insa nu da copy/paste
1.Incearca sa folosesti imagini cat mai colorate
Atunci cand faci o postare promovata, incearca sa eviti imaginile ce sunt foarte simple si nu au deloc culoare. (desi sunt mici exceptii de la regula aici). Ideea este ca o imagine colorata, dinamica, are o probabilitate mult mai mare sa atraga atentia decat una simpla eventual si pe fundal alb. Exceptia vine in cadrul reclamelor corporate, insa probabilitatea e foarte mica ca cineva din voi sa aiba rol de SMM intr-o corporatie. 🤔
2.Incepe de azi sa publici content video pe pagina ta
In majoritatea circumstantelor ai posibilitatea sa faci content video pentru business-ul tau. Fie ca e vorba de o pelicula gen vlog ce o publici odata la cateva zile, fie clipuri de unboxing/prezentare ale produselor tale.
Cu cat societatea evolueaza, timpul este extrem de pretios, deci se opteaza la metode mai eficiente de a digera content. Una din aceste metode este clipul video. Chiar daca ideea de citit nu va disparea prea curand, atunci cand ai nevoie sa vezi un produs rapid, sa in studiezi indeaproape, ai prefera un clip video in care nu numai ca il vezi din mai multe unghiuri dar in acelasi timp iti stimuleaza si imaginatia si poti proiecta mai bine in capul tau amplasamentul.
3.Imagini de calitate in format .PNG
Nu stiu cati dintre voi stiti asta insa algoritmii de compresie Facebook altereaza calitatea imaginilor .JPG uploadate in platforma, chiar daca acestea au salvat in ele profilul de culoare si sunt de calitate 100%.
Astfel este recomandata uploadarea imaginilor de format .PNG in reclame ce arata in prim plan produsul cu background blurat. In contextul serviciilor, imaginile ce le achizitionati sa va asigurati ca sunt de rezolutie peste 1280×720 PX si nu sunt comprimate.
O imagine de calitate ce nu este pixelata are o sansa mult mai mare de a atrage atentia. Imaginea selectata pentru reclama incercati pe cat posibil sa fie inrudita cu produsul/serviciul.
4.Reduceri speciale pentru magazinul online
In cazul in care aveti un magazin fizic si o pagina web de pe care comercializati produsele/serviciile. Puteti recurge la implementarea unei campanii prin care sa stimulati vanzarile pe online, cu un discount in comparatie cu pretul din magazin/agentie.
Sau puteti aplica stragetia aceasta inversat, pentru entitatea fizica. Astfel daca vine clientul in shop aveti posibilitatea sa purtati o duscutie directa de unde puteti dezvolta.
Inca o varianta prin care puteti promova produsul sau serviciul mai eficient este sa aveti un cost introductiv la un produs sau serviciu.
Adica sa fie un produs/serviciu de calitate cu un cost mai mic pentru a convinge clientul ca ulterior sa poti profita de relatia creata pe termen lung.
5.Live-uri tematice
Acum ca live-urile au scazut in popularitate asta nu inseamna ca nu mai sunt eficiente, din contra. Incercati sa creati o conexiune cu audienta dumneavoastra purtand o discutie deschisa despre diverse subiecte de interes.
Astfel puteti face recomandari live sau sa-i indrumati la o discutie in privat in cazul in care doresc mai multe detalii.
Concluzia este ca aveti mana libera in mare parte in procesul de creatie. Ideea de baza ar fi sa aduceti cat de putina valoare puteti pentru client. Si daca aveti o oarecare consistenta, rezultate nu vor inceta sa apara.
Atunci cand publicati o reclama pe Facebook nu va ganditi doar la ideea de a face vanzari, ci incercati sa aveti si alte obiective alternative (adunarea pe pagina de persoane active in platforma interesate de produs/serviciu, discutii deschise care sa stimuleze pagina sa creasca, sa incurajati participarea la engagement prin like sau comentarii etc.).
Pentru orice intrebare sau nelamurire nu ezitati sa ne contactati.