Promovare prin Facebook Ads este pentru tine? 2

Promovare prin Facebook Ads este pentru tine?

Promovarea prin Facebook Ads e una din cele mai eficiente metode prin care iti poti face brandul cunoscut in mediul online.

Este asa eficienta aceasta metoda datorita usurintei de utilizare a platformei (in cazul reclamelor simple) si datorita numarului foarte mare de persoane ce sunt prezente aici.

In Romania in momentul de fata, mai bine de jumatate din populatia tarii este activa pe reteaua de socializare americana

Cu o asa audienta mare e si pacat sa nu profiti de oportunitatea de promovare a brandului tau. Plus sa nu mai mentionam si de costurile relativ mici pentru publicitate.

Insa este promovarea prin Facebook Ads pentru tine?

Raspunsul il gasesti in randurile de mai jos.

Facebook este o retea de socializare ce permite oricui sa se conecteze cu prietenii, familia, necunoscuti sau partenerii de afaceri.

Fiind un mediu atat de liberal oricine isi poate crea un cont si automat devine un prospect caruia ii se afiseaza reclame.

Reclamele sunt afisate utilizatorilor in functie de preferintele si modul in care navigheaza platforma.

Facebook stocheaza in background pentru fiecare utilizator in parte aceste informatii, creand treptat un profil anonim caruia este atribuit un cod random. In acest fisier de profil sunt stocate preferintele, actiunile luate in platforma si cateva date demografice.

Pe baza acestor date conectate de la fiecare utilizator, Facebook are o audienta ce o vinde noua advertiserilor.

Noi ca advertiseri avem datorita sa filtram aceasta audienta in asa fel incat sa se potriveasca cat de mult posibil pe targetul clientului.

Cu cat potrivim audienta pentru reclama noastra, cu atat rezultatele vor fi mai pozitive.

Insa in anumite situatii, oricat de bine ai face aceasta potrivire sau oricat de avansate ar fi reclamele tale observi ca rezultatele nu tind sa apara.

De ce?

Cu toate datele colectate de companie pentru fiecare utilizator, in multe din situatii profilul userului nu este corect. Mai mult decat atat preferintele acestuia in reteaua de socializare Facebook pot sa nu reflecte realitatea sau interesele active ale potentialului prostect.

Facebook inmagazineaza aceste informatii si eronat uneori (asta face si Google de exemplu).

Adica doar pentru simplu fapt ca ai dat click pe like sau share la o postare cu aparate de aer conditionat, nu inseamna musai ca tu esti cel mai dedicat fan al acestui produs.

Astfel nisarea agentiei de a fost gandita sa tinteasca persoane cu interes pentru „aparate de climatizare” o sa fie trecuta cu vedere de utilizatori ce au ajuns intamplator in acest esantion.

Exemplul de mai sus cu aparatele de climatizare este un caz fericit, asta pentru ca atunci cand faci audienta de promovare te poti lega si de alte aspecte adiacente ce te fac sa ajungi mai aproape de publicul tinta (ex: poti face target pe orasele mari din tara)

Insa atunci cand in mod direct si indirect nu ai rezultate cu audienta ta, posibil ca produsul tau sa fie mult prea de nisa si sa nu ai o audienta efectiva cu care sa lucrezi ori produsul/serviciul in sine nu este menit pentru vanzare pe social media (masini scumpe, bijuterii sau alte obiecte de lux).

Daca comercializezi obiecte de lux sau servicii menite doar pentru companii mari, Facebook nu te va ajuta foarte mult in ceea ce priveste vanzarile directe.

Pentru produse de lux, servicii de nisa este mult mai eficienta promovarea pe Google Adwords

In schimb reteaua de socializare iti poate face cunoscut brandul si treptat se poate propaga interesul pentru acesta.

Mai mult decat atat Facebook iti poate fluidiza cererire de suport ce le ai in cazul serviciului/produsului tau.

Majoritatea avand un cont Facebook, le este mult mai simplu sa trimita un mesaj pe pagina ta decat sa completeze formulare pe site.

Deci ai putea cumva sa schimbi strategia si sa te axezi mai mult pe consolidarea imaginii de brand.

Ce vinde bine prin intermediul Facebook?

In marea majoritate dintre situatii este vorba de produse si servicii accesibile ce si le permite majoritatea din tara.

Adica discutam de preturi medii de 300 lei (desi sunt unele exceptii in contextul acesta cum ar fi telefoanele mobile, electrocasnicele, mobila, vacantele sau alte bunuri si servicii de larg consum ce depasesc media) si servicii ce larg consum in care se poate vedea un beneficiu imediat in utilizarea lor.

Fiind produse/servicii comune, poti face o nisa destul de solida care sa aduca rezultate rapide fara a investi foarte multi bani.

Targetarea userului nu este extrem de avansata pe Romania, deci castigi destul de mult timp cand e vorba de o categorie de produse/servicii cunoscuta.

Astfel daca investesti un buget ce iti estimeaza un target de 20k – 50k persoane, probabilitatea de vanzare este destul de mare.

Ai nevoie de ajutor? Trimite un mesaj privat pe pagina noastra de Facebook sau prin intermediul formularului de contact si noi te vom ajuta in cel mai scurt timp posibil

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 5 =