Reclama Facebook preț, avantaje și dezavantaje 2

Reclama Facebook preț, avantaje și dezavantaje

Reclama pe Facebook este una din cele mai populare metode pentru ați promova afacerea în mediul online și offline. Însă fiind un tool atât de complex în execuție, de la sine, vine cu o serie de avantaje și dezavantaje. Mai mult decât atât costurile sunt și ele pe măsură (asta cel puțin dacă iei lucrurile în serios și dorești rezultate).

Însă care sunt costurile reclamelor pe Facebook, ce avantaje/dezavantaje are platforma și dacă recomandăm ca dumneavoastră să faceți acest pas.

Reclama pe Facebook preț orientativ

Costul reclamelor pe Facebook poate fi mic sau mare în funcție de cerințele și target.

De exemplu, în anumite circumstanțe puteți face 1-2 vânzări cu o postare promovată de doar 50 de lei. Însă contează destul de mult felul cum a fost alesă audiența, modul de redactare a postării și cât de bună este oferta promovată (în materie de preț al produsului/serviciului, disponibilitatea produsului la nivel regional și alți factori de genul).

Sau puteți investi de 10 poate 100 de ori mai mult și rezultatele să nu fie deloc favorabile.

Ca o campanie de Facebook să aibă efect și costul în sine să fie cât mai mic posibil trebuie neapărat să faceți o strategie ce să cuprindă:

  • audiența dumneavoastră (date demografice, geografice, preferințe și așa mai departe)
  • partea grafică a reclamei (imaginea sau bannerul utilizat să fie cât mai plăcut pentru ochii privitorului)
  • ofertă bună (discount semnificativ, produs exclusiv, ofertă temporară doar pentru audiența de Facebook)
  • produs/serviciu care aduce o utilitate practică

Cel mai bun start pentru un buget de Facebook este cam 50€. O sumă destul de mică, însă dacă aveți de gând să vă configurați reclamele singuri este un punct de start ca să vedeți cam care ar fi costurile percepute pentru nișa în care activați.

Unele nișe sunt mai competitive decât altele. Astfel prețul per total va fi mai mare în cazul în care foarte multe reclame similare operează concomitent de la mai mulți comercianți din același profil.

Vedeți rezultatele obținute și începeți să faceți ajustări pentru atingerea de costuri mai mici și în același timp să aveți un impact mult mai mare asupra audienței la care afișați reclamele.

Însă atenție, dacă costul serviciilor/bunurilor este mare (să zicem pe la 1000 lei în sus, aici cumva trebuie dumneavoastră să studiați piața și să vedeți cât la sută din populația unei regiuni este interesată să cumpere de la dumneavoastră, mai mult decât atât să vedeți competiția ce prețuri percepe) bugetul vă puteți imagina că nu poate fi 50€ pentru foarte mult timp. De regulă se investește lunar un procent din costul mediul al produselor/serviciilor iar în funcție de asta se ajustează treptat.

Nu recomand investirea de sume mari (peste 3000-6000 lei) în promovarea pe Facebook, fără ca dumneavoastră să aveți măcar o idee cât de vagă despre cui vindeți și cât interes este în piață pentru ceea ce prestați.

Ce mai trebuie adăugat aici referitor la costul reclamelor pe Facebook este valoarea per vânzare. Ca să obțineți un cost per vânzare cât mai mic este recomandat un buget mai mare.

Cu cât bugetul este mai mare, cu atât șansa să ajungeți la persoane interesate este și ea mai mare, astfel costul efectiv de achiziția a unui nou client va scădea.

Avantaje campanii pe Facebook

  • foarte ușor de configurat
  • rezultate pozitive chiar de la primele utilizări
  • capacitatea de a ajunge la mii de persoane interesate rapid
  • costuri relativ mici de promovare

Facebook este o platformă de marketing destul de accesibilă din punct de vedere al costurilor dar și al ușurinței de utilizare. Astfel cam oricine își poate promova afacerea aici.

Fiind și intuitivă, cu multe materiale explicative, oricine (cu puțină documentație) poate realiza campanii de succes care ajung la mii de persoane interesate de produsele/serviciile comercializate.

Iar per ansamblu costurile de promovare nu sunt chiar atât de mari.

Dezavantaje campanii Facebook

  • platforma se complică odată cu cerințele
  • conturi false și bots
  • nu funcționează pentru toate afacerile

Ca orice platformă de marketing online, Facebook Ads se complică odată ce nevoile dumneavoastră de promovare sunt mai complexe. În aceste contexte cel mai probabil nu o să vă descurcați singur și va trebui să contractați o companie ce prestează astfel de servicii.

Însă cel mai mare dezavantaj din punctul meu de vedere îl reprezintă conturile false sau conturile de bots, care sunt câteva. Recent făcusem o campanie pentru un client și nu știu cum exact am reușit să furnizez reclama doar conturilor false și suspecte. Chiar dacă în ultimul timp Facebook a început să blocheze astfel de profiluri, e un aspect ce trebuie luat în considerare, mai ales în România.

Dar funcționează platforma de promovare Facebook pentru toate afacerile? Nu, chiar nu. Depinde extrem de mult ce vinzi și cum vinzi. Nișarea audienței fiind dependentă de preferințele introduse în Facebook de către utilizator, uneori userii chiar dacă sunt interesați de un produs/serviciu anume nu reiese asta din profilul lor. Astfel te trezești că nu ai cui promova.

Deși, cu toate acestea, merită promovarea pe Facebook. E o platformă utilizată de toată lumea aproape (cred că în România mai bine de 60% din populația peste 16 ani a țării are cont de Facebook) deci e o oportunitate reală, însă vine cu dezavantajele și costurile de rigoare ce trebuiesc asumate.

Crezi că nu te descurci cu promovarea pe Facebook?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 − four =