Sari la conținut

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta?

  • Dan Mutu 
administrare reclame facebook

Facebook este mai mult decât rețeaua de socializare ce o știm cu toții. Acesta este un gigant ce înglobează mai multe servicii, acum mai nou au chiar și o secțiune de dating integrată în aplicația lor.

Însă una din cele mai răspândite servicii oferite de Facebook, pe care o utilizează majoritatea afacerilor ce se promovează în mediul online, este platforma de Ads Manager.

În acest articol o să vă prezint pe scurt cum funcționează Facebook Ads Manager, care este structura de promovare în platformă cu o să vă mai dau câteva sfaturi de configurare ale reclamelor în Facebook/Instagram.

Mai jos aveți un sumar al articolului, puteți naviga rapid la ce secțiune vă interesează. Practic la finalul lui o să fii capabil să administrezi reclamele din Facebook Ads Manager ( sau Meta Ads Manager mai noi)

Ce este Facebook Ads Manager?

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta? 1
Interfața Facebook Ads Manager

Facebook Ads Manager este platforma de administrare a reclamelor plătite ce se difuzează în cadrul Facebook, Instagram și pe site-urile partenere platformei.

În cadrul ei ai diverse opțiuni de afișare a reclamelor tale cu scopul de a ajunge la cât mai mulți clienți

Promovarea ce o efectuezi în cadrul platformei se plătește fie zilnic (un buget stabilit pe zi ce se facturează la sfârșitul lunii) sau pe un buget fix ce lași cumva platforma să decidă cât să aloce în fiecare zi (facturarea se efectuează tot la sfârșitul lunii).

Demersul pentru promovare se face în 3 etape să spun așa:

  • selectare obiectiv de promovare
  • selectare text/imagine/video pentru reclamă
  • selecție zone de display reclamă
  • urmărire rezultate

Pe lângă aceste etape trebuie să mai înțelegeți și metoda generală de administrare reclame Facebook Ads Manager.

Practic platforma este împărțită în 3 file de administrare:

  • Campaigns – Aici sunt regăsite campaniile voastre ce au obiectiv de promovare unic
  • Ad sets – toate audiențele voastre din fiecare campanie ce sunt diferențiate după vârstă, preferințe și zona de afișare a reclamei
  • Ads – toate reclamele de tip imagine/clip video din interiorul Ad set-urilor

Pentru fiecare campanie puteți aveți multiple Ad sets și multiple reclame imagine/clip video.

Este recomandat să aveți creat doar câte o campanie pentru fiecare obiectiv ce vă interesează și în interiorul campaniei să faceți câte Audiențe considerați că este necesar și câte reclame considerați că este necesar.

Obiectivele de promovare sunt multiple, însă cele mai utilizate ar fi următoarele:

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta? 2
Obiective de promovare Facebook Ads
  • Reach – practic plătești ca reclama ta să fie cât mai vizibilă și afișată la cât mai multe persoane
  • Engagement – plătești ca reclama ta să aibă cât mai multe comentarii, like-uri și share-uri sau interacțiuni cu reclama
  • Video Views – după cum spune și numele, practic sporești numărul de vizualizări la un clip din pagina ta
  • Trafic – plătești ca să beneficiezi de trafic cât mai mare pe pagina ta web
  • Conversions – scopul principal este să ai cât mai multe vânzări în magazinul online
  • Leads – cât mai multe formulare de contact/programare trimise cu succes

Textele, imaginile și clipurile video fac ca o reclamă să fie de succes sau să fie un test eșuat

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta? 3
Exemplu de grafică pentru o reclamă standard în Facebook

Reclamele sunt similare unei postări în pagină, adică aceasta îți oferă mai mult control pe partea de afișare în comparație cu o postare în pagină.

Este crucial ca textul, imaginile și clipurile video să reprezinte cât mai clar și concret produsul sau serviciul comercializat.

Într-o reclamă textul nu vinde atât de mult pe cât vinde imaginea sau clipul video. Din acest motiv insist să alegeți una – sau mai multe – din cele mai pune fotografii sau clipuri video pe care le aveți. Dacă nu aveți imagini făcute într-un mediu profesional sau clipuri video, vă sfătuiesc să faceți asta cât de curând, mai ales dacă vindeți produse.

Pentru partea de servicii este suficient să vă înregistrați cu telefonul mobil.

Însă pentru produse contează ca imaginea/clipul video să fie făcut într-un mediu profesionist pentru a reda cât mai bine și „pur” produsul. Asta pentru că se poate controla lumina, unghiul și detaliile ce doresc să apară în cadru.

De cele mai multe ori o imagine de proastă calitate sau un clip video nereprezentativ pot să facă o reclamă să nu fie de succes. Astfel irosiți bugetul de promovare și pe lângă asta posibil să cauzați mai mult rău decât bine brandului (în cazul în care publicul țintă devine confuz de reclamă, se simte ofensat sau pur și simplu nu înțelege ce comercializați)

Ce include o reclamă în Facebook Ads Manager:

  • o variantă de text sau mai multe variante de text
  • o variantă sau mai multe de titlu (pentru link-uri către site)
  • o variantă sau mai multe de imagini (pentru diversele aspecte de afișare)
  • o variantă sau mai multe de video (pentru diversele aspecte de afișare)

Odată introduse aceste elemente în reclamă algoritmul Facebook poate decide care este cea mai bună variată de text/imagine/video pentru audiența ta în așa fel să obții cele mai bune rezultate.

Totodată în cadrul platformei ai o suită avansată de posibilități de testare și analiză a datelor statistice ale reclamei tale.

Care este cel mai bun obiectiv pentru promovare?

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta? 4
Rezultate campanei Facebook pe 1 an de zile

Din experiența mea, cel mai bun obiectiv de promovare este cel de Conversie sau Leads.

Practic pentru aceste obiective de vânzare directă Facebook face în așa fel ca să arate reclama ta persoanelor care au cea mai mare înclinație pentru produsele sau serviciile vândute de tine,

Chiar dacă în anumite situații s-au dovedit a fi de succes și obiectivele de Engagement sau Trafic – pentru atragerea de vânzări directe – în acele circumstanțe putem spune că este doar o întâmplare fericită.

Calitatea persoanelor ce dau doar click fără să cumpere sau care dau doar like/comentarii/share fără să cumpere este foarte mare, drept urmare probabilitatea ca cineva chiar să cumpere un produs/serviciu este infimă.

Unde am văzut că au funcționat astfel de obiective de promovare au fost situațiile în care bugetul era destul de mare pe zi (peste 150 lei) și nișa unde activa persoana respectivă era una destul de nouă, cu cerere mare unde competiția era extrem de mică.

Dar sincer să vă spun această strategie nu se aplică pentru o bună parte din afaceri (obiective de engagement&trafic), cel mai bine este să mergi la sigur pe un obiectiv concret de conversie.

Pentru ca urmărirea să fie cât mai eficientă, recomand să configurezi pixelul în așa fel încât să raporteze corect evenimentul de conversie și în același timp și valoarea conversiei.

Dacă ai un magazin online (WooCommerce de exemplu) poți instala ușor modulul celor de la Facebook pentru a face asta, însă dacă ai un magazin de servicii urmărirea conversiei se face prin intermediul Google Tag Manager sau a altui tool echivalent.

Este important să urmărești evenimentul de conversie cât mai complet posibil pentru:

  • a putea identifica sursa conversiei în Analytics
  • pentru a putea identifica valoarea conversiei
  • pentru a identifica campania ce face conversii
  • pentru a putea algoritmul să învețe cât mai rapid audiența căreia promovezi

Organizare spațiu de lucru Facebook Ads (Meta Ads)

Administrare Reclame Facebook Ads Manager (Meta Ads Manager) de unde și cum fac asta? 5
Personalizate coloane Facebook Ads

Este super important să ai un spațiu organizat.

Prin spațiu mă refer la interfața grafică din platforma Facebook Ads (sau Meta Ads).

Cel mai eficient mod este să-ți organizezi obiectivele de conversie după următoarea ordine. Astfel o să vezi rapid ce conversii ai, la ce cost plus alți indici de performanță facili.

  • AdSet
  • Delivery
  • Budget
  • Amount spent
  • Outbound clicks
  • Add to cart (se poate înlocui cu altă metodă de tracking)
  • Checkout initiated (nu este valabil la unele afaceri)
  • Leads ( sau Purchases sau Contact)
  • CPM
  • CTR
  • Cost per Add to cart
  • Cost per Checkout Initiated (nu este valabil la unele afaceri)
  • Cost per Lead, Contact sau Purchase
  • ROAS

Nu am să explic individual ce înseamnă fiecare asta pentru că dacă dai hover în interfață pe fiecare obiectiv acesta o să-ți fie explicat în detaliu.

Însă o să-ți explic de unde faci această ordine la afișare a indicilor de performanță.

Dai click pe Columns / Customize Columns ștergi tot ce ai la coloane selectate, apoi pui indicii de mai sus. După dai click pe Save as preset și pui o denumire.

Cât timp țin reclamele active să văd dacă funcționează?

Aici e mai greu puțin să dau un număr exact, asta pentru că nu există un format fix.

Sfatul meu este următorul: observă zilnic evoluția.

Practic pui imaginile, interesele, textul și restul elementelor din reclamă (după ce evident testezi că Pixelul trimite semnale către Facebook).

Apoi dai drumul la promovare cu bugetul ce ți-l permiți. Zilnic va trebui să intri să arunci un ochi pe felul în care evoluează campania ta de publicitate.

În funcție de rezultatele obținute poți lua o decizie după minim 7 zile de monitorizare, uzual campaniile trebuiesc lăsate pentru mai mult de 7 zile să adune date și să învețe.

După ce procesul de învățare este finalizat atunci încep rezultatele să apară, rezultatele notabile.

Tot acum este momentul când poți calcula care este costul de achiziția al unui client nou pe care ți-l permiți (costul maxim).

Adică după ce scazi cheltuielile cu promovarea, cât îți permiți să plătești pe un lead/contact/purchase ca să fii pe plus cu bugetul.

Bugete ce ar trebui să le investesc în reclamele în Facebook

Ia discutăm de aspecte relative.

Dar o bună practică este să începi cu un Ad Grup de 2 reclame și să aloci acestuia Ad Group un buget de 30 de lei pe zi.

Ideea este că dacă ai rezultate pozitive încă de la primele zile de când funcționează reclama, probabilitatea ca aceasta să se difuzele la și mai multe persoane interesate crește exponențial.

Deci lași un buget de 30 lei/zi apoi încerci să-l adaptezi. Dacă rezultate se îmbunătățesc, crești bugetul, dacă rezultatele nu sunt chiar atât de bună (după o perioadă de minim 7 zile) începi să modifici audiența targetată.

Încă o observație pe care am făcut-o eu, majoritatea reclamelor (Ad Set-urilor), încep să dea rezultate favorabile pe la un buget de 60-80 lei pe zi, chiar și considerabil mai mare de atât.

Asta pentru că cu cât are algoritmul mai mult buget, cu atât poate afișa la mai multe persoane, lucru ce va duce la un aport mai mare de clienți.

Concluzii

Administrarea reclamelor în Facebook nu este un proces atât de complicat. Însă necesită puțin timp ca să înveți cum configurezi corect o campanie.

De asta este important să începi să testezi pe propria afacere chiar de la începuturi. Investești bugete mici și începi concret să observi cum modificările de text, imagine și target afectează performanța.

Lucrul acesta o să-ți permită să ai o cunoștință de bază a modului de funcționare a platformei ca ulterior după ce angajezi o companie ce se ocupă specific de acest lucru să știți despre ce vorbiți.

Nu te descurci cu procesul de Administrare Reclame Facebook? Noi te putem ajuta! Mai nou, oferim audit gratuit și administrare gratuită pentru 30 de zile. Fără costuri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

four × 4 =