Sari la conținut

Monitorizare trafic site în doar 3 pași simpli

  • Dan Mutu 
masurare trafic site

Un website este una din cele mai eficiente moduri prin care poți să-ți vinzi produsele sau serviciile, să informezi persoane din domeniul tău de activitate și mai ales să ții la curent clienții de viitoarele tale intenții ale companiei.

Ei bine, sunt sute dacă nu mii de posibile utilizări a unui site web și nu are rost acum să intrăm în profunzime în această listă.

Însă indiferent de profilul website-ului tău este mai mult decât important să-i monitorizezi performanța și acest lucru îl poți face în multiple feluri.

Unul din cele mai populare moduri pentru Monitorizare trafic a unui site este prin intermediul Google Analytics 4.

Google Analytics este o platformă marca Google ce-ți permite să utilizezi o serie de unelte puse la dispoziție gratuit de către corporația Google LLC. pentru afacerea ta.

Aceste unelte din interiorul Google Analytics 4 include dar nu sunt limitate la:

  • măsurarea activă pentru trafic site
  • măsurare activă pentru vânzări site
  • măsurare a evenimentelor micro din intermediul paginii (ex: cât de mult a dat userul scroll, ce elemente a descărcat din pagină, la ce clipuri s-a uitat în pagină ș.a.m.d. )
  • vizualizare a evenimentelor de tip macro (ex: adăugări în coș, achiziții, formulare trimise etc. )
  • vizualizare date demografice
  • vizualizare regiuni de unde accesează utilizatorii site-ul
  • vizualizare succesiunea de pagini ce este accesată de clienți
  • vizualizare a surselor de trafic

Lista completă de funcții Google Analytics 4 o găsiți în acest link.

De ce avem nevoie pentru instalarea Google Analytics 4

Pentru instalarea Google Analytics 4 – pe lângă contul de Google Analytics care presupun că l-ai făcut deja – ai nevoie de doar 2 elemente:

  • acces de administrator la serverul tău (cu acces pentru a scrie/citi fișiere)
  • acces la website-ul tău ca admin (deși se poate configura Google Analytics și fără acces de admin la site)

1.Instalare Google Analytics 4 manual prin Google Tag Manager

  • Creată un cont de Google Tag Manager
  • Plasează codul de urmărire Tag Manager în site fie prin intermediul unui modul, fie manual în codul paginii web a site-ului în secțiunea de HEAD și BODY din codul HTML
  • Copiază acum codul de Google Analytics 4
  • În Google Tag Manager navighezi pe „Workplace” apoi dai click pe ”New Tag”
  • Dai o denumire Tagului de Google Analytics apoi apeși pe „Tag Configuration” și selectezi „Google Analytics: GA4 Configuration”
  • La secțiunea de „Measurement ID” copiezi codul tău de urmărire GA4
  • Mai jos la „Triggering” o să dai click și selectezi „All Pages”
  • După dai click pe butonul albastru din colț dreapta „Submit” apoi pe „Publish” și „Continue”

2.Instalare Google Analytics 4 prin intermediul unui modul

Descarcă și instalează modulul în website-ul tău:

  • Modul Prestashop
  • Modul WordPress
  • Modul OpenCart
  • Magento: Navigezi pe „Content / Design / Configuration” și selectezi pe ce interfață vrei să adaugi codul apoi dai pe „Edit” iar undeva mai jos în pagină o să regăsești opțiunea de „Scripts and Stylesheets” aici o să copiezi Global Site Tag-ul Analytics. Ca să-l obții, mergi în setări la Google Analytics 4 dai click pe „Fluxuri de date” apoi pe tag-ul tău, acum cick pe „Configurați setările etichetei” și undeva în dreapta în colț ar trebui să fie „Instrucțiuni de instalare”. În aceasta fereastră selectezi „Instalare manuală” și acolo regăsești codul ce urmează să-l copiezi în Magento.

Google Analytics este singura metodă de urmărire a traficului?

Categoric nu este singura metodă, însă este una din cele mai populare.

Mai sunt metode prin care poți să-ți urmărești traficul din website-ul tău. Cele mai bune fiind cu plată, având cumva alt model de funcționare decât Google Analytics.

Google mai utilizează o parte din datele generate de rapoarte pentru a îmbunătăți platforma și serviciilor lor. De asta cumva este oferită și în titlu gratuit.

Restul platformelor ce oferă posibilitatea de urmărirea traficului sau conversiilor, nu ai aceste metode de tracking implementate. Practic asigură confidențialitatea datelor date.

Acum dacă te interesează așa mult partea asta de confidențialitate, Google Analytics nu este metoda de tracking ideală.

Ca alte recomandări de servicii ce fac analiza site-ului tău web ar fi:

Din toate, eu utilizez în paralel cu Google Analytics, Open Web Analytics. Am sesizat că în anumite situații Open Web Analytics îmi captează mai corect traficul din publicitatea plătită Facebook.

O altă alternativă foarte bună este Matomo, ce este o idee mai complex ca Open Web Analytics.

Pentru Matomo recomand inițial să vă instalați versiunea găzduită pe site-ul vostru web și ulterior să migrați la versiunea cu plată.

Tu ce metode de urmărire a traficului site-uri folosești?

Lasă te rog un comentariu mai jos, poate reușești să ne dezvălui un nou tool ce nu știam de el până acum.

Dacă aveți alte nelămurire sau completări, vă rog să mi le lăsați ori în secțiunea de comentarii ori printr-un mesaj pe pagina de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 5 =