Sari la conținut

Promovare site pe Google: Cele mai bune campanii, sfaturi configurare și prețuri promovare

  • Dan Mutu 
Promovare site pe Google:

Dacă vrei să-ți promovezi site-ul pe motorul de căutare Google ai cam două opțiuni principale.

Prima opțiune este să faci articole și să speri că optimizarea ta SEO este exact ce urmărește algoritmul însă de departe cea mai eficientă metodă este să îți promovezi site-ul pe Google prin intermediul publicității plătite.

Acest articol este un sumar să spun așa de mai multe repere ce trebuie să le urmăriți atunci când vă faceți promovarea site-ului pe Google, am împărțit articolul în mai multe secțiuni ca să fie mai ușor de navigat.

Fiecare secțiune are câte o listă de recomandări, scurte și la obiect, ce spun eu că merită luate în considerare fie că ești începător sau un utilizator intermediar de Google Ads.

O să discut în linii mari despre configurarea unui cont Google Ads și a unei reclame, cum poți să te asiguri că reclama ta va funcționa plus alte tips&tricks utile.

Ce este promovarea pe Google?

Promovare site pe Google: Cele mai bune campanii, sfaturi configurare și prețuri promovare 1

Practic Google permite oricărei persoane fizice sau juridice să-ți promoveze produsele și serviciile în cadrul serviciilor puse la dispoziție de companie.

Mai precis reclama ta o să apară în următoarele zone:

  • Google (motorul de căutare)
  • Youtube
  • Gmail
  • Site-urile partenere (AdSense)
  • Alte servicii (ex: PlayStore, PlayBooks)

Acest lucru îți pune la dispoziție o vizibilitate excepțională, mai ales în motorul de căutare Google și pe Youtube.

Drept urmare aceste metode de promovare sunt unele din cele mai eficiente în ziua de azi pentru majoritatea afacerilor (sunt anumite situații când promovarea pe Google nu este posibilă din motive legale sau Google nu permite promovarea produsului/serviciului).

Adițional costurile de promovare pentru o bună parte din nișe sunt foarte accesibile.

Cum configurez o campanie de promovare site pe Google?

Promovare site pe Google:

Datorită faptului că configurarea în sine a contului este una mai extensivă, nu am să intru acum foarte mult în detalii de configurare ale contului.

Însă o să vă prezint pe scurt pașii ce trebuie să-i urmați în vederea configurării contului de Google Ads.

În cazul în care întâmpinați dificultăți mă puteți contacta pe Facebook și o să încerc să să ajut în cel mai scurt timp posibil fără nici-un cost.

Pașii pentru configurarea contului Google Ads ar fi după cum urmează:

  • În primul rând trebuie să-ți faci un cont pe ads.google.com
  • După trebuie să configurezi obiectivele de conversie pentru site-ul tău (mai multe detalii aici)
  • Acum va trebui să apeși butonul de „New Campaign” de pe pagina principală
  • Aici o să ai mai multe obiective prezentate, tu alegi cel mai bun obiectiv pentru afacerea ta
  • La pasul următorul va trebuie să selectezi obiectivul de conversie ce-l urmărești (Vânzări, Vizualizări de pagini, Trimitere de formulare de contact, Apeluri telefonice sau orice alt obiectiv ce l-ai configurat mai devreme)
  • Acum îți este prezentată selecția tipului de campanie, la fel va trebui să selectezi ce obiectiv consideri că de ajută cel mai mult (recomand să încerci Max Performance)
  • După dai o denumire campaniei, selectezi o strategie de licitație pentru cont, bugetul de promovare ce dorești să-l aloci campaniei, țara unde să se afișeze reclame, limba și alte opțiuni specifice campaniei
  • Ultimul pas este să configurezi campania și cam asta este tot

Repet, dacă nu te descurci la partea de configurare poți oricând să-mi scrii pe Facebook.

Ce trebuie să știi atunci când îți scrii reclama, alegi imaginea sau clipul video pentru reclamă

Promovare site pe Google: Cele mai bune campanii, sfaturi configurare și prețuri promovare 2

Pentru că imaginea este totul în cazul publicității plătite contează extrem de mult ce banner alegi, ce imagine sau clip video.

La fel de important este textul pentru reclamele de tip text.

Am să-ți prezint pe scurt câteva idei ce trebuie să le punctezi în așa fel ca să crești probabilitatea ca promovarea site-ului tău în Google să fie una de succes.

  • Alege o imagine/clip video ce să stârnească o emoție în corpul privitorului și în același timp să comunice pe limba lui
  • Evită pe cât posibil să utilizezi imagini/clipuri video de rezoluție proastă
  • Extrem de important, pentru reclamele de tip text, este să te asiguri că sunt corecte gramatical
  • Utilizează cuvinte cheie în reclamele tale text ce rezonează cu audiența ta
  • Încearcă să incluzi în reclamele de tip text cuvinte/expresii ce-ți recomandă cel mai bine produsul sau serviciul
  • Utilizează diacriticele în reclamele de tip text
  • Pentru reclamele de tip video încearcă să le menții scurte și la obiect, evită formatul mai lung de 30 de secunde
  • Când montezi clipul pentru reclamă încearcă din start să-l exporți în cât mai multe dimensiuni (pătrat, 4:3, portret)
  • Pentru reclamele de tip imagine/animație, încearcă să publici cel puțin 3 formate de imagine/animație pentru cele mai populare formate (mai multe detalii aici)
  • Dacă montezi un clip video, poți încerca să suprapui și text peste video (acolo unde este posibil)

Ce conversii trebuie să urmărești și ce alte informații trebuie să consideri pentru a comunica cu Google

Promovare site pe Google: Cele mai bune campanii, sfaturi configurare și prețuri promovare 3

În principal este obligatoriu să ai măcar un obiectiv de conversie pe contul tău Google Ads.

Obiectivul de conversie transmite către Google faptul că campania ta funcționează și îți aduce rezultatele dorite.

Fără măcar un obiectiv de conversie campania nu se poate optimiza (fiecare campanie trece printr-un proces de optimizare automat în care algoritmul învață lui să afișeze reclama și când) astfel costul va crește, nu vei obține rezultate sau ambele.

Ce conversii trebuie să urmărești pentru un magazin online cu vânzare de produse:

  • Adăugările în coș
  • Apelurile pe numărul de telefon al firmei (este recomandat să pui numărul de telefon în pagina de produs sau în checkout)
  • Începerea procesului de checkout
  • Click-uri pe chat-ul din magazin (dacă există așa ceva)
  • Achiziția

Ce conversii trebuie să urmărești pentru un site ce prestează servicii

  • Formularele de contact trimise
  • Formularele de programare trimise
  • Apelurile către numărul de telefon din site
  • Click-uri pe chat-ul din site (dacă există așa ceva)

Cum te inspiri pentru cuvinte cheie relevante sau imagini relevante

Promovare site pe Google: Cele mai bune campanii, sfaturi configurare și prețuri promovare 4

Pentru o promovare cât mai eficientă pe Google trebuie să-ți studiezi competiția.

Practic faci o listă cu minim 5 competitori direcți (care sunt în același domeniu cu tine și vând aceleași produse/servicii) apoi începi să le analizezi campaniile lor de Google Ads.

Lucrul acesta îl poți face cu un simplu search în Google pe modul Incognito.

Ca să-ți apară reclamele lor (dacă aceștia au) cauți o denumire de produs/serviciu împreună cu denumirea brandului.

Apoi poți da un click pe una din reclamele lor și stai puțin în site (bagi un produs în coș, începi procesul de checkout, începi să completezi un formular de contact), după intri pe Youtube cu AdBlocker-ul oprit și pe câteva site-uri cu reclame (site de știri, bloguri de tehnologie etc) tot cu AdBlocker-ul oprit și vezi ce reclame primești.

Câteva reguli de bună practică ce sunt de bun simț să le respecți:

  • dacă interacționezi cu reclamele competitorilor, dă doar un singur click nu 33 de click-uri de pe diferite dispozitive/browsere
  • nu copia niciodată textul din reclamele competitorilor, nici imaginile sau clipurile video
  • evită să folosești expresii similare cu ale competitorilor în reclamele tale
  • atunci când intri să studiezi competiția, intră pe modul Incognito din Browser
  • intri pe Google Trends
  • accesezi google.ro și în bara de căutare scrii cuvântul cheie ce te interesează, apoi google îți va sugera câteva căutări de cuvinte asociate

Costuri promovare pe Google

În ceea ce privește costurile de promovare aceste diferă de la nișă la nișă și în același timp de rezultatele pe care doriți să le obțineți.

Dacă unele companii pot face business-ul să funcționeze cu bugete de câteva sute de euro lunar altele investesc mii de euro și rezultatele sunt doar acceptabile.

Câțiva factori influențează în mod direct costul de promovare:

  • nivelul competiției în nișă și cât la sută din aceștia investesc în promovare
  • costul mediu de achiziție al produsului/serviciului
  • procentul de persoane fizice/juridice ce sunt interesate de produs/serviciu

Dar în linii mari, dacă activezi într-o nișă cu un nivel de competiție mediu (adică sunt câteva firme ce comercializează aceleași bunuri însă nișa nu este nici pe departe saturată), lunar sunt mii de clienți ce caută pe Google unul sau mai multe produse ce le vinzi, ar trebui să te orientezi la un cost minim de promovare undeva la pe 40 lei pe zi.

În teorie cu acest buget ar trebui să ajungi la un cost de promovare acceptabil și în același timp să obții rezultate cât mai bune.

Însă nu e nici pe departe o garanție, asta pentru că există mai multe variabile în acest context. Variabile ce pot crește costul semnificativ în așa fel încât să poți ajunge la rezultate.

Dar oricum, tot procesul este unul de testare și învățare. Începi cu un buget minim apoi crești bugetul și urmărești rezultatele. Creșterile de buget vor trebui să fie în intervale de 5-7 zile (o să observi că atunci campanie iese din vaza de învățare).

Alte site-uri și tool-uri ajutătoare pentru promovare pe Google

Uneltele acestea le folosesc atât pentru SEO cât și pentru promovare plătită pe Google.

Multe informații ce le obții cu ajutorul lor sunt chiar prețioase și te ajut să-ți înțelegi mai bine nișa și competiția.

Nu sunt afiliat cu nici-unul din aceste site-uri deci vă rog să le utilizați pe propria răspundere.

https://www.ispionage.com – faci un audit al link-urilor competiției

https://app.siteprofiler.com – tool pentru SEO și backlinks

https://builtwith.com – faci un audit tehnic al competiției, vezi ce tehnologii utilizează pe pagină

https://www.seoprofiler.com – tool pentru backlings și audit SEO

https://moz.com/explorer – sugestii de cuvinte cheie

https://trends.google.com/trends/?geo=RO – sugestii de căutări populare din anumite domenii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

17 + seven =