Una din cele mai populare modele de business din anul 2021 o reprezintă comerțul electronic.
Chiar dacă în momentul de față sunt sute poate chiar mii de magazine online încă există foarte multe oportunități în acest domeniu.
Asta pentru că sunt foarte multe nișe ce nu au fost saturate și pe lângă asta magazinele ce sunt existente deja nu le-ar strica puțină competiție loială. 😁
Însă fiind la început de drum, o să-ți explic cum poți să-ți creezi un magazin online destul de ieftin și prin ce proces trebuie să treci ca să îți creezi unul.
Tutorialul o să fie unul mai lung, deci o să te rog să nu te plictisești cât îl parcurgi. Pe lângă asta, va fi o idee mai tehnic în anumite situații însă dacă întâmpini probleme poți să mă contactezi oricând prin email sau pe Facebook.
Multe din noțiuni o să le explic foarte pe larg de asta te încurajez să studiezi materialele explicative menționate la fiecare secțiune în parte. Dacă vrei tu să-ți construiești un magazin online ieftin în 2021 este crucial să te informezi în ceea ce privește modul în care funcționează unele elemente software și cel mai important să înveți cum să le utilizezi cât mai eficient.
De ce avem nevoie pentru a crea un magazin online
Pentru a crea un magazin online o să avem nevoie de câteva aspecte tehnice. Bine…cumva presupun că deja aveți aranjat lanțul de aprovizionare, aveți imagini de calitate mare cu produsele, ați stabilit prețurile și tot ce ține de partea contabilă.
Contabilitate și logistică
Program facturare
Acum ce trebuie să mai stabiliți înainte de a începe cu partea tehnică, este integrarea cu un program de facturare și integrarea cu un sistem de curierat.
Pentru ambele opțiuni va trebui să încheiați contracte separat.
Una din cele mai populare opțiuni la noi în țară este Smartbill, însă au costuri ce încep de la 11€/lună pentru a putea beneficia de integrarea cu platforme de magazin online precum Prestashop, Opencart și WordPress.
Mai nou există și Oblio (ce folosesc eu) ce au costuri destul de competitive pentru softul de facturare însă aplicația este la început și unele funcții încă sunt în dezvoltare.
Tot în spectrul programelor de facturare mai găsiți și factureaza.me, însă din nefericire nu am prea multe informații despre aceștia.
Integrare curier
Pentru curierat cred că există companii ce vă pot furniza module de integrare contra-cost, aici va trebui să mai faceți puțin research. Ideea este că chiar dacă compania de curierat are modul disponibil, există o posibilitate ca acesta să nu fie actualizat sau pur și simplu să nu funcționeze.
Singura companie de curierat de la noi din țară ce are modul cât de cât ok și actualizat, este Sameday însă livrarea lor nu este cea mai rapidă.
Restul au module învechite ce nu funcționează cum trebuie însă termenul de livrare este considerabil mai bun.
Însă dacă nu doriți musai integrare (deși sincer chiar vă recomand pentru că scutește timp) puteți lejer să faceți facturi/AWB-uri manual însă pe viitor este bine să luați în considerare serios și posibilitatea de integrare cu magazinul vostru online a programului de facturare și sistemului de generare AWB colet.
Ce trebuie să mai fii atent la compania de curierat este costul de livrare al coletului, costul de retur și taxă pe km exteriori. Dacă ai puține trimiteri lunar cel mai probabil nu o să obții un preț foarte bun pe aceste categorii, de asta este indicat să utilizezi o platformă de delivery precum OkCurier.
Alegerea unei platforme ecommerce
În momentul de față cred că sunt cam 4 sau 5 platforme de ecommerce populare la nivel global. Unele sunt native, altele obțin funcționalitatea aferentă unui magazin online prin teme/module/extensii și mai există o categorie ce va trebui să utilizați o platformă în cloud.
O temă este interfața grafică cu funcții aferente implementării voastre. O extensie este ca o aplicație ca va funcționa în partea din spate a site-ului ce oferă funcții extra ce în mod normal nu sunt regăsite în platformă.
Toate sunt bune pe termen lung, însă platformele native vin cu performanță mai bună și stabilitate. Însă o să aibă costuri mai mari de mentenanță și dezvoltare ceea ce implică costuri mai mari de mentenanță.
Platformele în cloud au performanța și stabilitatea însă pot fi limitate în anumite privințe și au costuri medii de întreținere.
Iar platformele ce utilizează module pentru a putea fi implementate într-un magazin online, oferă flexibilitate, sunt relativ ușor de configurat însă pot fi o idee mai greu de configurat.
Ca platforme principale de ecommerce avem în vedere:
WordPress cu modulul WooCommerce
Una din cele mai populare, ușor de întreținut și construit platforme pentru comerț electronic.
Configurarea unui magazin se poate face foarte rapid, chiar și de o persoană fără experiență iar suita de funcții oferită este cât se poate de completă.
Costurile de întreținere și configurare nu sunt mari însă va trebui optimizată performanța platformei de către un specialist sau cel puțin va trebui să vă consultați cu un specialist pentru a optimiza performanța.
Nefiind o platformă nativă pentru comerț electronic, va trebui să utilizați mai multe module pentru a avea funcționalitatea dorită. Acest lucru poate încetini site-ul dacă nu este făcută implementarea corespunzător.
Drept urmare în acest tutorial o să creăm un magazin online ieftin cu WordPress și modulul WooCommerce.
Magento
Este unul din cele mai avansate platforme dedicate pentru comerțul electronic.
Avantajele acesteia sunt performanța, numărul de funcții disponibile în ea fără a instala module adiționale și suportul comunității.
Problema cea mai mare cu Magento este configurarea.
Chiar dacă te vei descurca să configurezi un magazin online basic fără a avea nevoie de ajutor, pentru modificări sau pentru a aduce funcții personalizate magazinului tău online va trebui să angajezi un programator.
Magento este gratuit însă are un pachet cu mai multe funcții ce costă câteva mii de euro.
Prestashop
A doua cea mai populară platformă dedicată pentru magazine online după WordPress, este Prestashop.
Prestashop se instalează și se configurează destul de ușor și găsești foarte multe teme și module pentru a aduce funcționalitate extra implementării tale.
Însă fiind o platformă dedicată, aceasta vine cu costuri adiționale pentru module (foarte puține module sunt gratuite) și pe lângă asta este o platformă foarte sensibilă la update-uri.
Chiar dacă și WordPress este o platformă oarecum sensibilă la update-uri (adică dacă faci un update la un modul ce momentan nu este suportat pe versiunea actuală a nucleului WordPress, posibil ca site-ul să pice sau să ai probleme cu experiența de utilizare) Prestashop chiar te poate bloca total în a mai accesa partea de admin sau interfața principală a magazinului.
Majoritatea problemelor au rezolvare destul de simplă însă necesită mai multe intervenții pe partea de cod (găsești rezolvările pe forumul Prestashop).
La fel ca în cazul Magento, recomand să colaborezi cu un programator dacă chiar ești motivat să faci un magazin în această platformă.
Opencart
Opencart este o platformă complet Open Source pentru magazine online.
Deci o să ai unul din cele mai bune suporturi (în forum) și cred că sute de teme și module disponibile. Multe din aceastea sunt complet gratuit.
Chiar dacă performanța este foarte bună și setul de funcții, ce nu-mi place personal la Opencart este meniul de administrator.
Adică pentru funcțiile de bază mi se pare foarte ok, însă pentru modificările la design – sincer – cred că este o idee cam învechit și ar merge îmbunătățit.
De multe ori nici nu știi ce elemente modifici și trebuie să cauți în documentația temei/modului ca să clarifici.
Însă pe lângă asta este o alternativă foarte bună mai ales dacă-ți place să îți bagi nasul în manuale de utilizare.
Platforme în cloud (Gomag, Shopify & altele)
Acest tip de platformă este menită pentru persoanele ce doresc rapid un magazin online și nu vor să-și bată capul prea mult cu configurări.
Pe lângă asta, nu plănuiesc să aibă un număr foarte mare de produse.
Chiar dacă și acestea necesită un minim de configurare, nici nu se compară cu platformele dedicate ce sunt găzduite pe un server propriu.
Dezavantajul lor îl reprezintă scalabilitatea și controlul asura unor funcții. Astfel dacă ajunge magazinul tău să necesite mai multe resurse sau modificări custom foarte specifice, mă tem că platformele în cloud nu sunt pentru tine.
Pe lângă asta, costurile pentru scalare sunt cam mari.
Din lista aceasta recomand Gomag, fiind români și pe lângă asta platforma este una din cele mai avansate de la ora actuală.
Server de găzduire
Noi o să configurăm un magazin online ieftin cu WordPress și pentru asta o să avem nevoie de un pachet de găzduire de la o firmă de hosting.
Pentru acest lucru trebuie să avem anumite aspecte în vedere:
- spațiul oferit de firma de găzduire
- CPU/RAM
- backup
- metode de accelerare conținut
- unde este localizat serverul
- Cpanel
Acum să le luăm rapid pe rând ca să vă dau o privire de ansamblu.
Spațiul pentru un magazin online în WordPress nu trebuie să fie mai mic de 5GB. Acești 5GB o să vă ajungă pentru câteva sute de produse.
În cazul în care doriți să aveți mai mult de 1000 de produse pe site, va trebui să vă orientați la un pachet de găzduire cu mai mult spațiu sau server dedicat VPS (deși pentru început nu recomand un VPS)
În materie de CPU/RAM ce trebuie să vă asigurați este faptul că compania de hosting este transparentă în privința resurselor alocate pentru pachet
Este recomandat să aveți un minim de 1.5GB RAM și un minim de 5GHz putere de procesare. Din testele mele am sesizat că pachetele ce au sub aceste valori, tind să fie mai încete cu timpi de răspuns mari.
Tot magazinul este esențial să fie salvat într-un backup automat oferit de hosting. Backup ce preferabil să se facă pe o sursă externă sau pe un server secundar. Fără backup, în cazul în care se întâmplă ceva, nu poți recupera munca depusă anterior.
Ca metodă de accelerare de conținut cel mai preferabil este un modul de cache integrat la nivel de server. Cel mai popular și răspândit este Litespeed Cache. Un server ce suportă Litespeed Cache o să aibă o performanță mai bună și o viteză de încărcare sporită pentru consumator.
Cu cât serverul este mai departe de consumator, cu atât pagina se va încărca mai greu.
Uneori încărcarea se poate realiza în 3 secunde iar alteori în 7 secunde, totul depinde de localizarea serverului.
Acum ai spune că ce relevanță ar avea 4-5 secunde în plus însă realitatea este că fiecare milisecundă contează. Asta pentru că „frecarea” este redusă și clientul are posibilitatea să plaseze o comandă în cel mai scurt timp posibil.
Cpanel este o interfață de control și un sistem de management al serverului foarte intuitiv și ușor de utilizat. Puriștii preferă un linux simplu și ei să-și configureze modulele după bunul plac, însă pentru marea majoritatea din noi Cpanel este arhisuficient.
Recomandare de server găzduire
Eu am utilizat în decursul anilor mai multe firme de găzduire, însă momentan utilizez serviciile celor de la Sitebunker.
Chiar dacă pe la începutul anului au avut ceva probleme tehnice, acum totul este în regulă și oferta lor de găzduire este una foarte bună.
Nu numai că au servere foarte rapide dar au și funcții precum backup zilnic, suport Litespeed Cache și echipa tehnică este una din cele mai active.
Configurare server
Configurări inițiale
Deja să presupunem că domeniul îl aveți cumpărat poate chiar și hostingul.
Acum ce rămâne de făcut este să vă logați în CPANEL și să verificați care este ultima versiune ce PHP ce o aveți instalată pe server, după urmează să activați ultima versiune.
Versiunea PHP este crucial să fie ultima sau penultima, asta pentru că de aceasta depinde site-ul nostru pentru a funcționa în parametri și pe lângă asta previne eventualele probleme de securitate ce au fost descoperite în versiunile anterioare.
Mai multe despre PHP puteți citi aici.
Pentru acest lucru trebuie să verificați dacă aveți modulul „MultiPHP Manager” sau „Select PHP Version”.
Aici verificați ce versiune PHP este activă pentru domeniul în cauză și dacă este o versiune mai veche de 7.2 va trebui actualizată la 7.3 sau mai nouă.
După ce ați selectat versiunea de PHP pentru domeniu acum trebuie să mai verificăm dacă website-ul are opțiunea de a comprima conținutul la nivel de server, înainte ca acesta să fie servit către consumator. Practic facem asta ca să îmbunătățim viteza de încărcare a site-ului.
Acum tot la secțiunea de „Software” din CPANEL verificați prezența modulului „Optimize Website” și dacă este prezent, bifați opțiunea de „Compress All Content”.
Ultimul pas introductiv este să configurăm un certificat SSL ce o să ne permită să criptăm traficul trimis către clienții ce accesează site-ul nostru.
Teoretic majoritatea companiilor de hosting ar trebui să vă ofere un certificat SSL gratuit.
Verificați secțiunea de „Securitate” din CPANEL și căutați modulul Lets Encrypt. Dacă nu este prezent acolo, puteți contacta compania de hosting și să întrebați care este procesul de generare SSL.
Instalare WordPress din Cpanel
Instalarea WordPress din Cpanel se face destul de ușor.
Există două metode: una ce este complet automată și una manuală. Noi o să abordăm metoda complet automată, asta pentru că este mai simplă și pentru ce avem noi nevoie acum nu are rost să ne complicăm într-o configurare manuală.
Pentru a începe procesul va trebui să accesați modulul „Wordpress” din secțiunea „Softaculous App Installer”
Aici mergeți pe butonul de „Install” și selectați ”Custom Install”.
Acum va trebui să selectezi link-ul pe care vrei să se facă instalarea unde la protocol să selectezi „https://” din următoarea fereastră selectezi și domeniul.
La directorul de instalare este recomandat să nu puneți nimic, WordPress-ul se va instala în folderul WWW din server.
După selectezi ultima versiune de WordPress apoi urmează să pui denumirea website-ului, o descriere și userul și parola pentru acces sigură (o parolă sigură este formată din litere mici și mari, numere și caractere speciale).
Apoi limba instalării o regăsiți imediat dedesubt. Modulele sugerate în această fereastră vă recomand să nu le instalați pentru că uneori pot cauza probleme cu instalarea și pe lângă asta nu toate sunt utile.
Singurul util și recomandat este Loginizer ce puteți să-l instalați ulterior dar acum nu o să intru foarte mult în detaliu despre module și metode de ați securiza instalarea de WordPress. Cel mai probabil o să fac un articol separat despre asta în viitorul apropiat.
Mai jos o să fie o secțiune de setări avansate, acolo puteți seta și un interval de backup pentru site (recomand o săptămână).
Cam asta ar fi tot, acum apăsați pe „Install” și o să înceapă instalarea unei versiuni curate de WordPress.
Logare în panoul de control și explicare setări
Panoul de control este regăsit la numeledomeniului.ro/wp-admin acest aspect este reflectat și pe pagina de finalizare a instalării. Acum va trebui să accesați acel link și să introduceți userul și parola setată anterior.
Acum odată logați, așa arată platforma WordPress pe partea de administrare.
Fiind un articol de configurare a unui magazin online ieftin, va trebui ca voi să vă documentați separat de cum funcționează platforma WordPress. Ca articolul să nu devină foarte lung, nu o să insist pe bazele utilizării platformei și nici pe anumite elemente de configurare. Scopul meu este să vă pot fa o rampă de pornire ca apoi să puteți aprofunda mai ușor lucrurile.
Toate setările sunt regăsit pe partea stângă și acum o să vă explic în mare ce face fiecare opțiune:
- Dashboard – Te duce la o pagină cu un preview general al platformei
- Posts – Aici puteți publica și revizui articole
- Media – Toate imaginile, clipurile video sunt administrate din această secțiune
- Pages – Aici publicați, modificați paginile din site
- Comments – Administrarea comentariilor lăsate de utilizatori se face din această secțiune (comentariile la pagini/blog)
- Appearance – Aici modificați setări ale aspectului ce țin de WordPress inclusiv schimbarea temei, tot de aici configurați Widgeturile ce apar în partea dreaptă sau stângă pe anumite pagini sau articole
- Plugins – Modulele sunt administrare și instalate din această secțiune
- Users – Crearea de noi utilizatori și administrarea conturilor de clienți
- Tools – Unelte ce țin de exportul datelor cu caracter personal, exportul de date și vizualizarea stării de sănătate generale a site-ului
- Settings – Setări ce țin de limbă, modul de afișare a paginii principale a site-ului, modul de afișare al imaginilor, modul de administrare al comentariilor și așa mai departe
Pentru configurarea magazinului online o să avem nevoie de un plugin denumit WooCommerce. După cum am spus și mai sus, pluginurile sunt „aplicații” ce măresc setul de funcții WordPress.
Acum înainte a începe instalarea modulelor și temelor să vă duceți pe secțiunea „Pagini” și să creați următoarele pagini:
- Termeni și condiții
- Politică de confidențialitate a datelor
- Politică cookies
- Cum comand
- Returnare produse
- Întrebări frecvente
- Contact
Pentru fiecare pagină trebuie să completați datele aferente ei, fiecare magazin online este obligat să aibă aceste pagini din motive legale și de transparență față de cumpărător.
Pentru paginile legale de termeni și condiții, vă sfătuiesc să contactați un student la drept.
Restul paginilor o să vă explic cum le puteți construi în secțiunea de mai jos.
În următoarea secțiune o să vă exemplific cum instalați WooCommerce și cum îl configurați.
Instalare și configurare WooCommerce
Înainte de a începe instalarea modului vă recomand cu tărie să urmăriți seria de tutoriale de pe pagina celor de WooCommerce.
Acum cu WordPress-ul instalat cu succes va trebui să facilităm configurarea magazinului nostru online prin intermediul modulului WooCommerce.
WordPress nu este o platformă dedicată de Ecommerce, de asta avem nevoie de modulul WooCommerce.
Acesta ne va permite să construim magazinul online și cel mai important să operăm toată partea logistică.
Pentru a instala WooCommerce va trebui să accesați secțiunea de „Plugins” din partea stângă și aici să căutați „WooCommerce”.
După ce ați găsit plugin-ul îl instalați și începeți procesul de configurare automat.
Din parte stângă apăsați pe WooCommerce și apoi pe „Setări” și „General”.
Apoi aici selectați tările în care doriți să vindeți și dezactivați „Activează cotele de impozitare și calculele” și dezactivați ”Calculează secvențial reducerile cupoanelor”.
La secțiunea de „Livrare” să creați o zonă de livrare și să stabiliți metodele de livrare. Adică „livrarea gratuită”, „ridicare din magazin” și „livrarea ramburs”.
Pe secțiunea de „Plăți” să activați metodele de plată „Ramburs” și ”Transfer Bancar” și dacă ați semnat un contrat cu un procesator de plăți cu cardul cum ar fi Paylike sau Netopia, tot în secțiunea aceasta o să apară modulul pentru configurare.
Următoarea secțiune este la fel de important de configurat. Trebuie să accesați secțiunea de „Email” și aici să vă setați email-urile unde primiți comenzile și emailul ce apare clientului in inbox pentru confirmarea comenzii.
Tot aici, undeva la moi găsiți și Imagine antent, unde trebuie pus un link către logo, gen: www.siteultau.ro/wp-content/imagine.png . Imaginea să fie de o dimensiune cât mai mică, comprimată printr-un tool online de comprimat imagini.
Iar la „Text subsol” este semnătura HTML ce apare în footerul email-ului trimis către client pentru confirmare. Aici preferabil să fie datele societății comerciale, link-uri către politica de confidențialitate, cookies, termeni și condiții, condiții retur și să nu uitați și de câteva link-uri către rețelele de socializare.
Cam acestea ar fi în linii mari setările ce ar trebui să le faci cu WooCommerce, cel puțin cele esențiale, de aici mai poți tu studia opțiunile și să vezi exact ce să dezactivezi și ce să activezi.
Adaugă produse în magazin
Pentru adăugarea unui produs în magazin mergem pe secțiunea „Produse – Adaugă nou” acum o să vă apară o pagină standard ca de articol însă este adresată unui produs.
De aici puteți seta o descriere, o categorie de produs, prețuri de produs și alte elemente de inventar, puteți selecta parametri specifici de livrare, imagini de produs, galerie cu imagini și altele.
Toate setările sunt destul de intuitive și nu am să le explic pentru că cred eu că sunt de la sine înțelese. Oricum o să regăsiți online multe tutoriale și informații despre asta, deci nu o să întâmpinați probleme sigur.
Totodată dacă nu doriți să adăugați produse manual, o puteți face direct prin upload-ul unui fișier lucrat în Excel sau orice alt program similar.
Un tutorial despre importarea și exportarea de multiple produse în WooCommerce o să găsiți aici.
Instalare temă pentru magazinul online
Practic WordPress îți permite să utilizezi ce temă dorești tu cu site-ul tău. În momentul când te loghezi în platformă și o să navighezi pe „Aspect – Teme” o să sesizezi că sunt deja 3 teme instalate. Aceste teme sunt ok dacă ai un blog, însă pentru magazine online nu sunt compatibile.
Deci va trebui să instalezi tu o temă și o să-ți explic cum poți să faci asta.
Acum ca să nu complicăm tutorialul mai mult decât poate este deja, dacă vrei un magazin online ieftin cel mai probabil nu vrei din prima să cumperi o temă (deși recomand asta) ci o să mergi pe o temă gratuită ce funcționează.
Sunt mai multe teme foarte bune ce sunt gratis, fiecare cu punctele ei tare și punctele slabe, însă eu pentru acest tutorial am ales OceanWP.
O temă care se potrivește pentru majoritatea situațiilor și o să vă ghidez cum puteți să o configurați.
Ca să o instalați există metoda manuală unde copiați tema în public_html/wp-content/themes pe server sau automat direct din WordPress ceea ce o să facem acum
O să apăsați pe „Adaugă temă nouă” din colțul din stânga și căutați „OceanWP” apoi instalați tema.
După instalare o să trebuiască să dați click pe cele 3 teme instalate automat și să le ștergeți din motive de securitate.
Acum o să apară undeva în partea de sus a ecranului „This theme recommends the following plugin: Ocean Extra.” acesta este un modul ce o să fie necesar ca tema să funcționeze în parametri și să avem la dispoziție toate setările așa ca o să-l instalați.
Încă un modul mai este necesar să-l instalați și activați apoi putem începe configurarea. Modulul se numește „Elementor” și o să-l găsiți în baza de date WordPress (Apăsați pe meniul din stânga „Module – Adaugă modul”).
După ce ați instalat și activat Elementor o să sesizați undeva în partea de sus a ecranului o notificare „Welcome to OceanWP – Are you ready to create an amazing website?” și o să apăsăm pe „Run setup wizard”.
Configurare temă pentru magazinul online
După ce ați apăsat ca să începeți procesul de configurare o să sesizați că la următoarea pagină în configurator o să aveți opțiunea să alegeți un design predefinit pentru temă. Ca design pentru magazine online sunt doar 3 teme disponibile, acum vedeți fiecare temă și vedeți care vi se potrivește mai mult domeniului de activitate (puteți să vedeți un preview) apoi o instalați. Eu pentru tutorial o să selectez tema „Simple”.
La următorul ecran o să vă ofere opțiunea să selectați niște module adiționale însă noi le-am instalat deja manual pe cele de care avem nevoie așa că trecem la următorul pas.
O să vi se prezinte importarea și materialelor demo din temă ce vă sfătuiesc să le lăsați bifate pe toate apoi să treceți la următorul pas și practic am terminat.
Ce trebuie să facem în următorul pas este să vă exemplific cum edităm o pagină și o să începem cu pagina principală.
Pe pagina principală undeva în partea de sus o să vedeți o bară de culoare neagră.
Aici aveți un buton pe nume „Editează cu Elementor” sau scris în Engleză.
Acum, să vă explic în mare bazele Elementor. De aici va trebui voi să vă faceți temele pentru a putea aprofunda.
Elementor este un page builder. Adică îți permite să construiești pagini web cu ajutorul unei interfețe grafice. Codul este generat automat de modul și în același timp ai feedback vizual pentru ceea ce creezi.
Modulul Elementor este o metodă rapidă și eficientă de a construi pagini web, chiar dacă aceasta nu este una din cele mai bune din punct de vedere al performanței (e mult mai indicat să nu utilizezi un page builder) pentru marea majoritate a situațiilor acesta se pretează fără probleme.
Chiar și eu îl utilizez pentru o bună parte din proiecte, asta pentru că permit clienților să intervină ulterior cu modificări.
Cum funcționează Elementor? Pe scurt: acesta are disponibile mai multe elemente ce sunt aranjate pe coloane. Coloanele sunt adăugate în pagină apăsând butonul „+” roșu ce este plasat în pagină undeva în partea de jos dacă sunt elemente pe pagină sau chiar în centrul paginii dacă pagina este goală.
După ce apăsați acel plus puteți selecta numărul de coloane ce doriți să-l aveți pe pagină.
Pentru a popula coloana cu un element, tot ce trebuie să faceți este din meniul grin din stânga, să selectați un element gen „Imagine” apoi să trageți cu click-ul elementul în coloană.
Odată tras în coloană, elementul poate fi reeditat apăsând acel creionaș albastru din colțul din dreapta al lui.
Acum puteți edita elementul cu setările lui specifice ce sunt regăsite în fereastra „Conținut” din partea stângă, la setările de „Stil” puteți edita culorile și aranjamentul în pagină iar „Avansat” sunt elemente mai specifice ce țin de design-ul elementului.
Cam asta ar fi tot în linii mari, însă chiar vă sfătuiesc să urmăriți tutoriale despre cum puteți utiliza Elementor, o să vă ajute garantat! Ce v-am explicat eu nu e nici 5% din ce poate să facă modulul.
Deja putem spune cu lejeritate că știți bazele, o să mergem pe fiecare modul din pagină și o să începem să-i traducem elementele.
La partea de banner aș schimba imaginea de fundal și aș pune și un text mai descriptiv ca să înțelegi ce cumperi.
Ca să pui un text descriptiv dai click pe pe Elemente – meniul din stânga – și tragi elementul ”Subtitlu” deasupra butonului negru „Shop now”. Acum dai click pe elementul tocmai adăugat și schimbi textul ce vrei să-ți fie afișat din secțiunea de „Conținut”:
După din secțiunea de „Stil” modifici fontul, culoarea fontului și dimensiunea împreună cu imaginea de fundal pentru banner. Imaginea de fundal să fie de format .JPG cu dimensiune de 1280x720p.
Următorul pas este dă dăm click pe „Featured products” de sub banner și să traducem textual de acolo.
Ba chiar putem face un duplicat la secțiunea „Featured Products” și să o redenumim în „Recomandările noastre pentru tine” și ca să afișăm cele mai vândute produse de exemplu o să introducem următorul cod scurt:
[products limit="4" orderby="popularity" order="DESC" columns="4"]
Detalii adiționale despre codurile scurte disponibile în WooCommerce regăsiți în această pagină.
Dacă nu vă place ideea să plasați coduri scurte pe prima pagină pentru a afișa produsele în forma dorită, sunt module pentru Elementor ce au elemente cu design unic ce vă permit să configurați felul în care sunt afișare produsele dintr-o interfață grafică, unele sunt cu plată iar altele gratis.
Pe prima pagină puteți să mai adăugați alte elemente fără probleme, însă eu o să le mențin doar pe acestea.
Salvăm pagina apăsând pe butonul verde cu „Actualizează” și începem să edităm secțiunea de footer.
Footerul poate fi configurat de la „Aspect – Personalizare – Footer – Widgets” pentru a putea configura și alte setări cu privire la acesta însă doar pentru traduceri ce o să facem noi o să accesăm din „Aspect – Piese”.
Acum traduceți și eliminați elementele de care nu aveți nevoie din Footer 1, 2, 3 și 4 și cel mai important să vă asigurați că în una din coloanele de footer să fie plasate următoarele pagini ce trebuie să le creați.
Configurare pagini secundare magazin online
Pentru paginile secundare o să utilizăm tot Elementor ca să le construim.
De exemplu să luăm pagina de termeni și condiții, o să cream pagina dând click pe „Pagini” din meniul din stânga apoi „Adaugă pagină” și undeva în partea sus a paginii o să ai un buton albastru „Editează cu Elementor”.
Aici puteți să faceți ce doriți cu pagina, de la zero sau puteți importa un template deja făcut din baza de date Elementor.
Ca să importați un design, apăsați pe acel mic folder de lângă „+” unde adăugați rândurile pe pagină.
Aici aveți câteva template-uri gratuite (trebuie să vă logați pe site-ul Elementor să puteți importa un template gratis) și alegeți unul care doriți să-l importați și acolo hotărâți ce elemente ștergeți și ce elemente mențineți.
Un sfat, dacă importați sau creați o pagină de la 0, să încercați să mențineți același design pe toate paginile.
Pe pagina de contact și pe pagina de retur puteți să includeți și un formular. Formularul se poate implementa prin intermediul unui cod scurt și ca module pentru formulare puteți utiliza Contact Form 7 sau Formidable Forms.
Practic creați formularele, apoi luați codul scurt pentru fiecare formular și-l implementați în paginile aferente. Paginile le creați tot cu Elementor și implementați codul scurt în modulul „cod scurt”, există în lista de module din Elementor.
Rezolvare rapidă erori website
- După ce adăugați produsul în coș nu puteți să intrați în Coșul de cumpărături sau nu ajungeți la Pagina de finalizare comandă – Va trebui să verificați dacă aveți codul scurt băgat pe paginile de Coș și Finalizare comandă, codul scurt îl găsiți pe pagina suport de la WooCoommerce
- Site-ul se încarcă greu – Încercați să nu instalați foarte multe module, asigurați-vă că serverul este unul de viteză decentă, încercați să utilizați un modul de cache
- Utilizatorii nu-și pot crea cont pe WooCommerce – Să te asiguri că ai bifat la „Setări – General” căsuța „Oricine se poate înregistra” și profilul predefinit al userului să fie „Client” și din WooCommerce la „Setări – Conturi și confidențialitate” bifezi „Permite clienților să-și creeze un cont în pagina „Contul meu” ” și obligatoriu „Permite clienților să-și creeze un cont în timpul finalizării comenzii”